Ein Film von Noribumi Suzuki
1974 – Japan, 91 min.
Mit Yumi Takigawa, Emiko Yamauchi, Yayoi Watanabe, Yōko Mihara, Fumio Watanabe
„This Japanese shocker manages to shocking and artistically stunning all at once. School of the Holy Beast essentially takes a trashy exploitation film scenario and raises it to an art-film level thanks to the impressive amount of talent applied in creating it. Writer/director Norifumi Suzuki uses the story as a chance to criticize hypocrisy in organized religion and stylizes the film in a kinetic yet lovely way that accurately reflects its origins as an adult manga. It also boasts strong performances that avoid campiness by playing the material straight: Yumi Takigawa exudes a strong, stoic presence that helps her maintain her dignity throughout the often shocking narrative, and Fumio Watanabe is terrifying in a quiet, controlled way as a priest who has let his bitterness turn him evil. The results are often shocking and will no doubt be seen as blasphemous by some viewers, but School of the Holy Beast remains a vital example of Japanese cult cinema.“ - Allmovie
Eine junge Frau (Yumi Takigawa) geht als Nonne in das Herz-Jesu-Kloster, um herauszufinden, was Jahre zuvor mit ihrer Mutter passiert ist. Dort wird sie mit lesbischen Klosterfrauen, lüsternen Erzbischöfen und einer Reihe von dunklen Geheimnissen konfrontiert. Im Kloster wird eine starke Selbstdisziplin vorausgesetzt und masochistische Rituale wie Selbstgeißelung gehören zur Tagesordnung. So werden beispielsweise zwei Nonnen dazu gezwungen, sich bis zur Taille zu entblößen und gegenseitig auszupeitschen. Auch Takigawa gerät in den Fokus der brutalen Praktiken…
Ein Film von Noribumi Suzuki
1974 – Japan, 91 min.
Mit Yumi Takigawa, Emiko Yamauchi, Yayoi Watanabe, Yōko Mihara, Fumio Watanabe
„This Japanese shocker manages to shocking and artistically stunning all at once. School of the Holy Beast essentially takes a trashy exploitation film scenario and raises it to an art-film level thanks to the impressive amount of talent applied in creating it. Writer/director Norifumi Suzuki uses the story as a chance to criticize hypocrisy in organized religion and stylizes the film in a kinetic yet lovely way that accurately reflects its origins as an adult manga. It also boasts strong performances that avoid campiness by playing the material straight: Yumi Takigawa exudes a strong, stoic presence that helps her maintain her dignity throughout the often shocking narrative, and Fumio Watanabe is terrifying in a quiet, controlled way as a priest who has let his bitterness turn him evil. The results are often shocking and will no doubt be seen as blasphemous by some viewers, but School of the Holy Beast remains a vital example of Japanese cult cinema.“ - Allmovie
Eine junge Frau (Yumi Takigawa) geht als Nonne in das Herz-Jesu-Kloster, um herauszufinden, was Jahre zuvor mit ihrer Mutter passiert ist. Dort wird sie mit lesbischen Klosterfrauen, lüsternen Erzbischöfen und einer Reihe von dunklen Geheimnissen konfrontiert. Im Kloster wird eine starke Selbstdisziplin vorausgesetzt und masochistische Rituale wie Selbstgeißelung gehören zur Tagesordnung. So werden beispielsweise zwei Nonnen dazu gezwungen, sich bis zur Taille zu entblößen und gegenseitig auszupeitschen. Auch Takigawa gerät in den Fokus der brutalen Praktiken…